Followers

Friday, November 2, 2012

debaran..hati seorang wanita

assalamualaikum....

hukhukhuk...malam jumaat yang penuh dengan debaran. rasa sangat lain macam.mungkin kerana terlalu berharap..huhuhuhuhu...yup!!awal pagi ini, tepat jam 12 tgh mlm bersamaan 3/11/2012 aku dah leh semak status pertukaran antara negeri...aiyokkk!!!!sangat berdebar..xtau kenapa.kali ini lain rasanya...

lebih 4 tahun bercinta jarak jauh termasuk 2 tahun alam perkahwinan memang mematangkan aku dan ezoe. diakui, dari jauh, sedikit sukar tuk menjalankan tanggungjawab sorang isteri sebaik mungkin. adakala, sesampai di KL, aku dah lembik sebab letih travel. nak terkejar kemas rumah,nak sental toilet, nak terkejar basuh baju dan ampaikan. nak terkejar siapkan baju kemeja ezoe beriron. kerap kali aku demam. yup!aku gagahkan diri tuk tanggungjawab sorang isteri.

alhamdullilah, ezoe sangat memahami keadaan aku. kekadg, smpai KL, aku tertido kat sofa. aku terjaga bila ezoe kejutkan tuk aku berubah tempat tido bile tempat tido dia dah siapkan. selimutkan aku dan siap garukan aku tido..=)..opstt!!aku suke ezoe garu blkg time tido..miahahhaha...
tapi, lelaki adalah tetap lelaki. adakala,bila sampai KL, rumah ibarat tongkang pecah!!adakala memuaskan. kadangkala hati cuba tuk menjalankan kewajipan tanpa rungutan. tapi aku masih manusia biasa punya hati. amukan!!!!harapan, semoga bila dapat transfer, aku daat melaksanakan tanggungjawab dengan lebih baik. niat hati seorang isteri...

memasuki fasa tahun ke2 berjauhan akibat tuntutan keje, aku terima. yup!!hubungan suami isteri adalah sangat baik malah makin baik dan erat. namun sampai bila?? memasuki tahun ke 2 alam rumah tangga, adakala terdetik hati untuk menambah ahli keluarga. tp gynae aku bising, badan aku letih, rahim aku lemah...menyukarkan aku tuk mengandung. rezeki ada di mana mana. ALLAH MAHA KUASA penentu segala. aku yakin itu.
seringkali aku berdoa...........

YA ALLAH, 
JIKA ENGKAU MENTAKDIRKAN ADA ZURIAT DALAM RAHIMKU,
KAU TEMPATKANLAH DIA SEBAIK MUNGKIN,
KAU SUBURKANLAH DIA,
KAU LINDUNGILAH DIA 
NAMUN,
JIKA ENGKAU MENTAKDIRKAN BELUM ADA ZURIAT UNTUKKU DAN SUAMI,
AKU YAKIN, ENGKAU LEBIH MENGETAHUI YANG TERBAIK UNTUK HAMBAMU INI.
AMIN...AMIN..AMIN YA RABBAL A'LAMIN


ehh ehh!!cukup part jiwangs..ahakzz..=)apapun, semoga ALLAH mengmakbulkan permintaan aku untuk berpindah!!amin..amin!!!
**kalu preggy, dah bonuss tu..=)
mohlaa kita sama sama berdoa ye......=)

No comments:

klik..klik..")