Followers

Thursday, February 16, 2012

MC bebehh!!!

luuuutttttttchaaaakkk!!!...
apekah dah berkulat baru teringat nk menulis???sangatlaa tak tetap semangat berbloggiing...huhuhuh...sebenarnye lebih kepada terlalu bzz di awal tahun....huhuhuhuhu..
ni pun, aku menulis sebab aku bermc....tahun ni, sehingga ke detik ini...dah 4 hari aku mc..hurmm....sume kisah tragis....2hari dlm bulan januari sbb kne infections saluran pernafasan..bernafas siap berbunyi lagi, cam semput...tp aku rela bernafas berbunyi dari xbunyi langsung..kang jadi lain plakk...ehh??=).n today....dlm bulan feb..sbb aku kene bisoll!!...opssttt!!ntah pape laaa....time tengah bizi lak naiknye..

dlm sejarah hokeeyy!!xpenah aku kene bisol lagi..tup tup..naik setepetttt..cumil je melekat..aku xpenah kene, so at first..aku assume jerawat je..so..nan hado amik kesah sangat...masuk hari ke2...berdenyut n start xleh gerak...bygkan keje cikgu ngan bisul??????seksa hammaattt!!!...kene bergerak, ade ke sekolah y sedia escalator??ade ke sekolah yang setingkat je??ade ke cikgu tu dari awal waktu smpai waktu akhir kelas yang sama je??dan..haduhhh!!!xmampu weyy!!l..akhrnye aku surrender...


hukalohh!!nk kene menyelak lak..so...ezoe dah pesan, SILE CARI DOC WANITA...hahahahah...
skali doc tu tengok..owhh!!dah pecah dah ni..punat die pun dah kuar...tp masih bengkak...terkengkang - kengkang aku jln okeyy!!!kalah org berpantang...n memandangkan aku cikgu , maka doc bagi aku 2 hari cuti tuk mengurangkan pergerakkan..cuti 2 hari bebehh!!!
weyy!!!nk pakai suar pun xleh...nk pulak kene bersukan kat skolahh!!ya hampunnnnn!!!!aku hangguk laju laju je doc kate saye bagi awak 2 hari laa cuti....=PPPPPPPP
**nikmatnye dpt terkedang atas katillll*****....tp ezoe lak jauh....ehh???
pergerakkan terbatas...seblum aku amukan dek buhsan xleh bergerak..ni laa sebab tetibe blog kembali bernyawa....ade hikmah rupenye disebalik keperaqqqkan aku ngan bisul ni...hehehhe

neway, thankz to ##petualama for da tips...
  • sapukan kapur makan di keliling bisul tuk mempercepatkan proses masakan..ehh??
  • campuran air perahan asam jawa ngan bedak sejuk..tepek di tempat berkenaan...
  • tumbuk bawang putih dah letakkan di tempat kejadian..**ni paling hazabbb weyy!!!aku cube..meleleh air mata makkkk!!
  • gune kan tampal koyok yang tiger bam tu...**ikut lokasi kejadian gak..kalu kene kat betis, nk pulak berbulu betis ko, sekali nk zappp kan plaster tu???hukalohhh!!!bertimpa timpa kesakitan...xrelaaa makkk!!!ingat veet hair remover hape??..eh!
info dari doc mazian, bisul- terjadi sebab kawasan tu kene infection bacteria..contoh:..area tu ke gatal..n ko gores sesuakan hati...n de wound..so..bile wound xd jaga...tadaa...infection n naik bisolll youu!!!

No comments:

klik..klik..")