Followers

Thursday, March 5, 2009

KaWen Lari-->inikah penyelesaian??

aduss....ku mulakan coretan ini dengan keluhan hampa..=(..agak lame aku xjumpe sahabat nan sorang ini..lalu ku rangka sebuah kejutan..dengan membawa berita gumbira wat nye..Namun..aku yang terkejut..huhuhuhu..
biarla ku bahsakan dirinya Gadis X.......
aku sudah kenal lame gadis X ini...terlalu lame..namun keadaan membuatkan kami tidak x punye byk ksempatan bertemu..bkongsi rasa dan pengalaman..sepnjg aku mengenali gadis X ini..dia sorang y ceria..agak peramah..senang blend ngan org...sbb tu dia agak terkenal...
namun..........
semua ini mule berubah sejak die bekerja...dia smakin susah didekati..smakin mula menjauh..majuk ngan aku?ImpoSSible..why?coz last time jumpe die..die ngadu prob ngan aku..but dats was last 3months....then..Blink..shes gone without any news...ermmm...
dan skrg..ape y aku tau..die dah kawen lari...kawen di siam..aku maseh xdpt menerima hakikat ini adalah kesudahan dlm idopnye...sering aku terpk n tertanye...name die tergamak bertindak sejauh ini....


ApaKah Faktor Gadis X kawen Lari??



1. KurenG pengetahuaN??
::pada aku..die sudah cukup diberi ilmu utk membezakan baik buruk sesuatu benda...skolah pun tinggi...mungkin tidak seberjaya org laen..tp..agak berjaya berbanding rata2 org...


2. tekanan Idop??
::ermm..xtau nak kate..coz die bekerja n tgl ngan family..beban kewangan tu kureng laa..makan ditanggung(cam aku gakk..tgl ngan fam..sep ooooo..=P)..keyra..die bekerja hingga mampu laa mempunyai sebuah kereta hasil sndri..(aku pun lum ade kete sndr...but very soon=P)hebat laa kan??tapi ape yang aku tau..die agak kecewa Ngan diri sendiri coz stiap lelaki yg die suke..sume milik org..kalu bukan suami org..musti tunang org..(aku pun slalu kne reJect..huhuhuhu)..tu wat die frust..

3. famiLy BantaH ??
::pada aku..Musti De sbb nape family bantah..Mungkin caLon tu kureng sesway..org Tua ni lebih tau menilai..tp bab cinta n hati ni susah nak kate kan??tapi..information terakhir yg aku dgr(bukan dr Gadis X laa)...fmly die stuju die nagn laki tu..tp laki tu lak refuse nak masuk meminang..ermm...

4.kene buatan Orang??
::ni mungkinlaa kan..yela..masyarakat skrg sudah kmbali cendrg mnggunakan pndktan ini..ntahlaa..kalu btol laa GaDis X ini terkna buatan org...xtau la aku nak kate...
5. pe lagi kemungkinan die bertindak bgitu??hanye gadis X leh jawabb....


ntahlaa..akal y menentukan tindak tanduk seseorg..mgkn aku bukan di tempatnye..hanye die y lebih mengetahui dan menanggung segalanya...cuma..aku sebagai seorg sahabat..mendoakan...
andai die sedar..kembali ke pangkuan keluarga..biarlaaa ape yg terjadi jadi pngajaran kepada y laen..andai itu y termaktub watnye...kami rakan2 maseh ada dibelakang..membantu y termampu...coz dats wats frenz for...dan smoga die bhgie ngan kputusan dan pilihan y die amik..Aminn....~~
aku bukan ape...agak terkilan kerana kami,rakan2 nya tiada di sampg utk meraikan detik bersejarah itu...dlm aku bz membantu kwn baek aku membuat persiapn pkhwenan...pikiran aku xbenti2 berpikir kisah idop Gadiz X ini...ku akui agak letih nagn segala urusan perkahwinan..namun.kepenatan ini amat berbaloi..once in a lifetime(harap..harap laa)...pas skolah je..aku terus gerak mission blkg tabir sbulum sebuah perkahwinan..akibatnye..kul 9mlm baru kaki ini menjejak rumah..")..tu pun sbb mate dah berair coz aku pkai lens terlalu lame..huhuhu




::matchg tudung utk baju akd nikah..::


::melepaskan lelah di splendid::

::aku yang kuat makan..plus my new shoes::
**kasut baru beli mgu lepas pun lum pakai...dah bli baru..kalu my daddy tau mmg kne sembelih aku ni..huhuhuhu

9 comments:

Unknown said...

Kahwin lari,mencari alternatif untuk bersama secara halal..xbagus ke?daripada berkepit dengan bukan muhrim,dan tup2 mengandungkan anak luar nikah,siapa yang kesian?kesian anak yang tidak bersalah tu

cik iman said...

mmg bagus tp cara tu salah..
hati ibubape cmne??..ntahlaa...msg2punye pndpt kan...

Unknown said...

Baru tadi dengar khutbah,antara akal,adat dan syariat,mana yang paling penting?semuanya di bawah syariat islam,bukan di bawah akal ataupun adat,adat dan akal berada di bawah syariat.

Hati ibu bapa harus dijaga,agama xboleh buat main,baru tadi khutbah ada cakap,permudahkan lah urusan perkahwinan anak2,jgn terlalu memilih dan mengongkong,jangan terlalu nak vogue dengan majlis meriah ala-ala dato datin,permudahkan apa yang syariat.

= )

azza_irah said...

bila nak rasmi kasut baru...tak sabar nak tolong gantung kat grill ni..hehee

cik iman said...

::izat-->tu laa kan..mahal sgt hantaran kot..")cume harapan weddg saye x end up cmtu laa...huhuhu

::azza-->aisey!malu laa nak pkai kat skolah kak..")

Kamezaim said...

kamezaim pun nak kahwin lari lah.. hehe jom iman,kita kahwin lari.. ekekeke

Rashid said...

Semuanya tentu ada sebab - pelbagai kemungkinan. Kadangkala tahap pemikiran kita bila sudah dalam situasi sebegitu (jatuh cinta misalnya!!) akan mudah lupa akan risiko yang mendatang. Apa yang ada semuanya indah dan baik je.

Moga gadis X itu beroleh kebahagiaan dan masih mengingati kasih sayang ibubapa & keluarganya..

Luth Textile said...

kuat makan eh?
pttla "manthop"
wakkaka

cik iman said...

::kamezaim-->kawen lari kamezaim??aisey!!iman kne practise lari dlu..takut semput mase lari..wakakakaka


::rashid-->tu laa kan..mcm2 leh wta kite hilang pedoman..akal dan kewarasan menentukan segalanye...hanye DIA yang menentukan


::luth-->oo..ngate saye ye luth!xpe mmg akui pun..dah naek bdn nye sbb makin kuat mkn...wakakakaaka

klik..klik..")