Followers

Sunday, November 4, 2012

aidiladha2012

assalamualaikum..
haiyak!!seminggu sudah aidiladha, baru bekersempatan mengupdate.lain lain entry sblum ini ada bijak-bijak-kuar-ikut-schedule. ok!!berbalik kepada ceritera aidiladha.yup!!seperti yang diduga dan di jangka..bersila pangku smpai kebas vontot. tayar keta golek pat pusingan dah benti. 
aku, ezoe dan dua adik ipar aku bergerak blk dlm kul 9mlm. dari ampang, kteorang naik mrr2 kuar ikut duke.xnak jam kat gombak depan zoo kan??..ingat xbape jam kat duke..skali..........................................................................alahai!!xsempat nak masuk gombak.dah jam...bertabahlah dekat 3 jam tuk smpai ke genting sempah. menggigil pale lutut tahan pundi kencing.yang seronok, smpai petronas besar tepi hgway tu, pelbagai tarian korg leh tengok wanita-gadis menari sebab Q panjang nak masuk toilet..hahahhahaha..opstt!!!
nampak??lautan kereta.......

di pendekkan cerita, kteorang jejak rumah mak mertua aku lagi 10 minit masuk kul 7pg. drebar bawak cam kete ade sayap..lgsung xleh tido.bergegar-gegar aku rasa. ezoe tdo atas riba aku.kematu peha aku tahan kebas...smpai solat subuh n take a nap sejam.mak mertua datang gegar pintu, xnak g solat raya kaa????terkocoh-kocoh bangun ngan kepala sakit..erghhhhh!!!!!

pas balik solat raya, mkn nasi dagang jap pastu g tempat lembu ezoe dikorbankan. alhamdulillah, berjalan dengan baik skali. ezoe korban kat kampung die, n aku kat kemboja.alhamdulillah tuk rezkiMU YA ALLAH.


ni lembu ezoe. lembu betina. mak mertua aku tolong carikan bahagian tuk ezoe.dptlaa lembu ni.betina khabarnya murah sikit dari jantan.oklaa..janji ikhlas..

setiap mereka yang ada bahagian dlm korban, perlu berada berdekatan lembu dengan niat sebelum lembu disembelih.uniknya di pantai timur ni, korban bukan dibuat secara kelompok tp secara individu. maksudnya, kalu kat blah penang ni, kalu korban satu taman, semua himpun kat satu tempat, tp kat sini..ikut tuan rumah yang beli lembu tu.maksudnye, merata-rata korban ko leh tengok sepanjang kat terengganu ni.

khabarnya, darah lembu yang mengalir pada awal tu paling afdal untuk berniat.

ezoe dah rupa big bos aku tengok...lebar leh tahan dah laki aku skrg ni...hahahah..ehh!!

adik ipar paling bongsu..

selesai, maka time tuk melapah

proses pembahagian.ezoe time ni baru die amik bahagian.ngan sampin tu die berkuntau ngan daging tu.nayanya akulaa...habis satu set baju ngan sampin die bau ya rabbi!!!!

lewat petang pas abis kerja korban, bersiap gerak blk kampung belah mak mertua kat kota bharu...
daging korban portion ezoe ngan pak mertua aku kiteorang wat BBQ
great time with family in law..kul 1 pagi aku dah meyelinap masuk bilik cover sejam je aku tdo ngan pale berdenyut!!...orang lain masih membakar.time ni memang xlarat dah.ezoe pimpin tangan aku heret masuk bilik.bukak ekon kasi selimut aku pastu die g membakar lagi..........

No comments:

klik..klik..")