Followers

Friday, February 8, 2013

saya hanya orang biasa

assalamualaikum.....

kekadang bila kata bercerita atau berkongsi, ada yang tersalah tafsir sebagai riak atau menunjuk..lumrah manusia selalu memikirkan yang negatif sebelum positif. aku termasuk dalam golongan itu..ngehngeh...apapun, cuba membaiki diri supaya lebih positif. cuba mengurangkan bercerita. tidak lagi berkongsi apa yang ada di insta dekat fb..insta adalah lebih privasi..ape yang diceceh di blog juga jarang dicanak di fb...




wahai awak..
xde terkesan langsung kalu awak nak bermegah dengan rumah besar 2tingkat awak yang luas serta barang awak yang mahal..sebab jiwa saya tidak seperti itu. membeli mengikut kemampuan dan tidak sanggup berhutang bergolok gadai tuk lawan kehebatan awak..
rumah saya beli pun murah murah saja.tidak besar. sesuai dengan kemampuan. tapi saya bangga semuanya saya buat dengan titik peluh sendiri.


wahai awak,
rezeki adalah ketentuan NYA. saya tidak menyalahkan takdir bila mulut mulut bisa awak berkata, tu laaa merancang sangat. kan kesudah tak mengandung..usaha akan membuahkan rezeki tapi rezeki tidak hadir hanya dengan usaha. sesungguhnya, ianya hadir bersama KETENTUANNYA. ALLAH MAHA ESA. sampai masa pasti tiba...INSYAALLAH

wahai awak,
simpanlaa riak awak..simpan kemegahan awak. tak perlu menunjuk - nunjuk. sesungguhnya, ada yang PALING BERKUASA mampu menunggang terbalikkan hidupmu.tapi itu bukan doa saya untuk awak. itu hanya peringatan untuk diri kecil ini.

wahai awak...
mencari keberkatannNYA dan keredhaanNYA adalah lebih penting dari saya cuba menandingi awak...
berbahagialah awak bersama kehidupan awak dan sama bersama kehidupan saya



No comments:

klik..klik..")