Followers

Wednesday, July 31, 2013

cracker cream cheese

resepi : cracker cream cheese
rujukan : cik epal
tahap kesukaran : separuh bintang je...mihmihmih..=)

resepi ini aku amik dari blog cik epal..tapi ade a few parts aku modified..rase??not bad..ala ala tiramisu cuma lebih mudah dah lebih MURAH..mihihmihmih....


bahan bahan utama


cheese cracker/ deluxe cracker 
250g cream cheese
susu pekat anggaran separuh tin atau mengikut tahap anak tekak masing-masing
susu full cream/ low fat


bahan sampingan


nestum / oat
cocoa powder / nescafe




proses pembuatan adalah lebih kurang tiramisu


pukul cream cheese hingga kembang, masukkan susu pekat
siap!!ketepikan.....



dip biskut ke dalam susu dengan kadar celupan 3 saat setiap bahagian..=)
bukanlaah sampai lembik...



susun biskut yang telah dicelup dalam bekas yang bersesuai...
loyang ke cup cecomei ke.....
aku letak dalam plastic container camni sebab mudah nak simpan dalam fridge..bertutup..

setelah selesai membuat lapisan bickut celup susu, letakkan aduann awal tadi satu lapisan
kemudian,taburkan nestum / oat.
proses diualang hingga selesai..
aku selangkan 2 lapisan dengan cocoa powder supaya ada rasa pahit pahit sket..
so...ngam ngan tekak aku n family....



selesai melapis, masuk dalam fridge..
sedia dinikmati.....


mudah tapi proses lebih kurang dengan tiramisu yang dlu dlu aku penah haplodkan...
kekawan ada request tiramisu, tapi dah berbulan aku xbuat dah..mgkn nanti masa jamuan raya kot...hehehehhe




No comments:

klik..klik..")