Followers

Thursday, November 13, 2014

laporascopic cystectomy

assalamualaikum

27 okt 2014 lepas....dalam pukul 2petang...aku kene tolak masuk operation theater..
perghhhh!!! mencacak naik blood pressure aku.terkejut tetiba nurse 4 5 org terpa masuk kalut2 siapkan aku nk operate..berdebar weyyy!! 

procedure aku berjalan lancar..expected operation session sejam lebih ja tp terdrag hingga 2jam 30minit. Puncanya??? aku xtau sebab aku pengsan habis. aku buat 2 procedure sekali jalan..ni point yang aku dapat hasil operation dan bual bicara dengan doc pakar..

  • mase scan cyst aku sebelah kiri...tp masa operation xde sebelah kiri, tetiba sebelah kanan plak.
  • report cyst alhamdulillah baik cuma lokasi cyst tu yang menyebabkan aku perlu dibedah.
  • procedure ke2, check tiub filopio. takut ade kerosakan. result??alhamdulillah...baik!!..")
  • result agak memuaskan .full result still pending sebab ade satu set ujian doc lupa buat. depan aku mo tu xleh kuarkan report, gedebuss kene lepuk dengan doc pakar...huhuhuhhhu
kesan bius penuh, aku terpaksa posa hampir 24jam.mabuk2 bius..makan je muntah.minum air kosong pun muntah....dah cam hape dh...tangan kebabom bengkak masuk drip.nak dijadikan cerita, mase dorg transfer aku dr OP ke bilik, drip tu dorg lupa bukak.darahh mauk dalam drip.bnyak ok!! dalam mamai bius aku leh ckp sakit sakit sakit tunjuk lengan bengkak.huhuhuhuh..nurse tanggalkan dan mintak aku mkn tp kalu aku muntah gak, kene ddrip lg...menggagah masukkan makanan xmo drip punya pasal....kesannya dah dekat 3mgu, tangan kanan aku masih sakit.. 
sekali ezoe bergurau ngan aku, terlupa tgn kanan aku bengkak n sakit...dia tertarik...mengalir air mata wanita malaya aku ni....muahahahahahhaa

bercuti hampir 3 mgu...aku gagahkan ke sekolah hari ke 13 selepas operation.nak tutup sekolah byk keje weyyyyyy..alhamdulillah rakan sekerja memahami dengan sgt baik!!")

bercakap bab cyst, beberapa hari lepas aku operate, aku ade berbual dengan kawan soksek dlu. dia pun perlu operate tuk buang cyst gak....tapi perkhabaran yang menyedihkan, kawan aku tu, disahkan kanser ovari stage 3..ALLAHUAKBAR..berdebar tak terkira sbb full result aku still pending.moga dijauhkan segala musibah dan dipermudahkan segala....

2 comments:

Emmy said...

yup...mabuk muntah muntah muntah siap kaler hijau dah muntah tuh, pastu tak leh off drip pastu tak leh cabut beg kencing pastu kena masuk rice tiub kat idung....huhuhu...hazabbbbb.... T__T

E'in said...

allahuakbar.. semoga awak xde pape and semoga cpt2 sehat..

klik..klik..")