Followers

Thursday, February 5, 2009

the conversation~

arini ntah nape..trase cam xceria je..moody?yeke??..sian laa nak2 murid ku..cam malas je nak layan dorg arini..cume slepas rehat..im back to normal...saye pun mule layan blk karenah anak2 murid..n apart of dat conversation..al of sudden,dis statement comes out from lil mouth of my anak2 didik..wat aku tersenyum....



1st conversation~~

murid1 : cikgu iman,cikgu ajar kumpulan kami ka?
chekgu iman : xlaa...cikgu ajar moral laa..hampa jqaf skrg....cikgu ajar jason je..
murid1 : awat cikgu x ajar kami sama? (since dis boy same group ngna jason..so he wonder laa)
chekgu iman : hampa ni..cikgu garang pun hampa nak cikgu ajar byk kali ka? (since i've taught dem in math awal pagi td)
murid1 + murid2 : xlaa...cikgu xgarang pun.. (serentak depa jawab)
murid 1 : cikgu iman lawa...
chekgu iman : apa?cikgu iman lawakk? (seryes aku dgr lawak...)
murid2: tak...cikgu iman lawa..
murid1:cikgu iman comei...



hahahaha...tergelak aku ngan dak2 ni...tp statement dr kanak2 slalu nye jujur dari hati...tp ada btoi ka statement ni????hahahahahahah


2nd conversation~~

chekgu1 : iman..kawan suami akak baru dapat baby..depa letak name anak itu nurul iman nasuha..

chekgu iman: yaka?sama laa plak...cume iman xde nasuha...

chekgu1: akak btau suami kate ade cikgu name nurul iman gak kat skolah...

chekgu iman: (hanye tersenyum dgr chekgu1 bercerita...)

chekgu1: kak kate laa..nanti musti comei cam iman..
chekgu iman: pandailaa kak nak bodek ek? (cover malu....)

dlm smgu..dah dua kali aku dpt pujian...ntahlaaa ikhlas ke x..heheheheh...pada aku canTeQQ...comeYY...laWa...sume abstrak..setiap org de kelebihan masing2..terpulang org nak nilai...ikhlas atau x pujian mereka?xdpt aku ukur..kerana..aku bukanlah mereka..maka..amat mustahil utk tahu at mereka sejujurnye...dun judge a book by its cover...lalalala~~

5 comments:

unknown said...

bdk² kalu dilayan mmg seronok...
hehe

azza_irah said...

mulut org susah nak tutup kan..
baik mulut budak2 tu..wl hanya meraung dan menjerit..menangis...tetap ikhlas dr hati..

cik iman said...

::khairil-->mmg btoi!no doubt bout dat..")

::kak irah-->mm...mksd tsirat tu..")tp asal kite tau pe sbnarnye..tu dah memadaikan coz..mulut org mmg susah nak jge..")

Anonymous said...

ni yg aku xleh blah ni..hahaha

p/s: iman mmg comei..

-aai

cik iman said...

aai::-->aai amik at...ampeh sgh!!

klik..klik..")