Followers

Friday, September 20, 2013

andai.....

suatu malam yang lalu...
ketika hari kegembiraan...
ketika hari sanak saudara berkumpul....
terluah kata - kata yang mungkin kedengaran enteng untuk mereka yang tidak mengalaminya..
kedengaran jenaka untuk mereka yang tak punya emosi...
kedengaran sumbang untuk mereka menidakkan KEKUASAANNYA!!

aku tidak pernah selemah ini...
tidak pernah mengongoi untuk sesuatu yang aku pasti, bukan letak di tangan aku..
tidak pernah menyalahkan takdir...
tidak pernah menidakkan KEHENDAKNYA....
tapi manusia tetap manusia..
ada ketika lemah lalu gugur jua air mata untuk satu emosi yang terpendam jauh di lubuk hati...
akhirnya terluah......

andai aku punya kuasa mengunci mulut mulut longkang
andai aku punya kuasa membentuk janin dalam rahim ini...
andai aku punya kuasa meminta zuriat semudah berkata kata
andai aku punya kuasa memberikan mereka satu "emosi" yang mereka tidak pernah rasa
andai aku punya kuasa........................

andai...andai...andai...
orang kata, perkataan andaian membuatkan anda "jauh" dari keredhaanNYA...

YA ALLAH...
ampunkan kejahilan ini....
kukuhkan iman ini....
kuatkan semangat hati ini....
teguhkan kesabaran hati ini....

YA ALLAH....
ku bersyukur dengan kurniaan suami sebaik dia...
ku bersyukur punya dia yang terlalu faham hati ini...
ku bersyukur KAU mentakdirkan pelukan semangatnya khusus untukku...

YA ALLAH..
terima kasih untuk rezeki yang telah KAU limpahkan...
terima kasih untuk rezeki yang tidak pernah putus....
terima kasih untuk rezeki yang KAU berkati....
aturan mu begitu jelas TERBAIK untuk ku dan dia...
mungkin masih belum masanya untuk kami punya zuriat
namun......
ALHAMDULLILAH untuk perkhabaran gembira hari ini ya ALLAH...

semoga hati ini terus teguh dan kukuh dengan IZINMU YA ALLAH...AMEENNN!!
**hari berjiwang..ahakzzz.....**

No comments:

klik..klik..")