Followers

Monday, March 3, 2014

PRB : la cottage

assalamualaikum....

rasanya, sepanjang panjangkan aku blogkan bab la cottage ni...xpenah aku bagi orang tengok dalaman dia...dah nak reput aku peram interior pic ni dlm draft, baru tetiba ada hati nak blogkan...ngehngehngeh....

tarikh pada pic adalah betul..xbetulnya aku yg suke memeram n malas nk menulis,,=) setahun bai..setahun!

ok..jom jejalan dalam rumah aku...



pemandangan dari luar... cam aku cakap, main entrance adalah sliding door.pintu kayu xdak
driveway agak panjang..hampir 20kaki..
lebar anggaran kereta leh masuk 2 side by side
**tu bukan aku ok...tu agen aku

ni view dari master bedroom..bersegi segi n banyak cutting dlm master bedroom ni
menggaru kepala aku nk susun barang dalam bilik ni

bilik air master bedroom..
macam aku cakap dlm entry dulu dulu..
bilik air tingkat atas ada seketul je..so sharelaa 
master bedroom ade door access dr bilikla..part ni aku xberkenan..

tingkat atas xde family area..trus pintu bilik je...
atas 3 bilik n seketul bilik air
pic ni ezoe amik dari dlm bilik air..

yessza...tangga yang bukan kegemaran aku
tapi, duit xbanyak..toksah demand..

nampak tingkap yang melangit ke angkasa tingginya tu....
tu lagi satu aku xberkenan...pencahayaan konsepnye...hurmm

tangga

dari living hall
tu bilik ke4 merangkap bilik utiliti sebenarnya.
n seketul dapur yang kangkang kera pun besar lagi kot..

dapur....

oo..ni dari hall gak...entrace ke dapur..
satu konsep yg aku xpaham developer ni..ape ke jadah pintu bilik mengadap jalan utama
xde privacy..ko buat kat sisi mengadap dapur tu kan dah jimat duit aku xyah palam pintu n ketuk pintu baru....

rumah aku ni banyak cuttingnye...kekunun design hebat laa..
tapi space xleh fully utilize...
pintu kiri adalah bilik air ke2 and kanan pintu keluar ke blkg rumah...
sink tengah tengah laman..dari time ko jejak masuk rumah, trus sink ni ko nampak dlu
memang cun sgt!!!

bilik air kecik molek

view dari belakang...
ada extra 10 kaki lebih kurang....

tanah alhamdulillah ada banyak tapi built up area yg kecik..bersegi bercutting bagai....
tapi rege masih berbaloi aku rasa...aku beli lebih kurang setahun yang lalu...

sesungguhnya, rumah ini dah lain dah rupa dia skrg...dalam proses renovation..
aku akan blogkan tentang renovation..**kalu rajin**

kerana:
semuanya kami (aku dan ezoe) handlekan..
dan lebih kepada ezoe sebenarnya...aku backup sket sket ja...

bab calculation cost aku buat
tapi asyik kene marah je ngan ezoe sbb kira silap..
hoii!!kene kira time kereta bergoyang goyang, pening pale aku...
**drawing ni sume ezoe buat sendiri..dah memang kerja dia ..
so, aku xmasuk campur bende yang aku xtau
apapun....
memang time sgt padat n terhad skrg...
port dating aku ngan ezoe skrg...kalu tak kedai hardware dengan simen batu pasir sume, musti dengan tiles, cat dll...kerja keras insyaallah memberi hasil yang sepatutnya...



No comments:

klik..klik..")