Followers

Wednesday, March 11, 2015

keluarga vs kerjaya

assalamualaikum.....

bersiaran kembali sambil menyiapkan tugasan melibatkan online sistem..puffff!!berzaman nak tunggu boleh siap...


bercakap bab tugasan, secara tak langsung, ade perkaitan bab kerjaya.yezza kerjaya!!


hampir setahun yang lalu...entah mana dtg kekuatan, mungkin sokongan keluarga , ezoe dan GB aku time tu....aku apply kerja lain. Jujur...tak semudah yang disangka bila kita memilih utk bertukar kerja... 
  • dari timing kerja 730 -130 bertukar 800 - 430
  • dari biasa cuti yang panjang tanpa perlu apply, terpaksa apply
  • scope kerja yang berbeza...dlu p&p skrg lebih kepada pengurusan
  • client dlu kekanak ribena bertukar kepada orang dewasa n mungkin berpangkat dato datin
  • dulunya tempat kerja sekitar sekolah dan ppd..jauh sket ke JPN...tapi skrg sahih2 ke pejabat dan aku plak melawat n memantau org
hampir setahun aku nunggu.even perkhabaran aku di shortlisted pun xde. ye..aku bertawakal je time apply. almaklum, ngam ngam je syarat dia ngan aku. aku mmg dah assume harus ramai lagi berkelayakan akan apply

namun, rezeki tu sesuatu yang sudah tertulis. sebulan yang lalu..satu panggilan dari Kementerian Pendidikan Malaysia, Putrajaya berjaya mengucar- ngacirkan jiwa raga dan emosi aku. aku diberi pilihan dan tempoh masa untuk berfikir


ezoe?? entah dimana silapnya... dia seakan tidak menyokong. no pun tak..yess lagilaa...
maka, drama air mata neng yatimah pun berlaku..

ya, aku bertukar kerjaya dari sekolah ke KPM putrajaya. sesuatu yang berbeza. jika aku kata Ya, bermakna ezoe turut perlu berkorban utk aku. mungkin faktor kami baru sebumbung tidak smpai setahun, aku perlu berjauhan lagi dr dia lbh kerap.. bukan lagi berurusan peringkat daerah tp peringkat negeri dan kebangsaan.

timbal balik.solat istikharah berkali - kali....akhirnya, aku nekad dan bulat memilih untuk kekal seperti sekarang. jika Ya, aku memilih utk maju diri tp tidak pertimbangkan ezoe dan keluarga kecil aku.  insyaallah, rezeki lain pasti tiba untuk aku...INSYAALLAH
rezeki nan satu yang aku tunggu hampir 4tahun masih belum kunjung tiba....insyaallah, sampai masa dan ketika, REZEKI nan satu ini pasti tiba......aminnn!!!!

No comments:

klik..klik..")