Followers

Thursday, August 30, 2012

ceritera hari raya!!

assalamualaikum....


masih berkisar raya, tiada ape yang menarik..tentatif raya aku banyak berkisar atas jalan je. raya pertama di penang, dlm kul 11am, heading to kedah..kampung sebelah abah aku. setel!!first day raya.

2nd day raya, masa menyambut kedatangan sanak saudara plak. menu : koey teow sup kaw!!perghh!!terbaikk...tp aku sempat sneakout g raya umah kawan soksek n lepak gosip2...hehhe...mlmnya, dalam pukul 1015pm, aku dan ezoe bertolak blk ke jertih.memang peel ezoe, kalu xcecah pukul 12, die xdenya nak naik hgway..xpaham akuu!!..so kuar rumah, lepak pekena kopi sedas dua kat oldtown kulim.lemsss nak mammm gile kat sini.geram lak akuu..dlm kul 1130 kiteorg start masuk hgway bke nk ke grik..

part ni yg scary...mase dok borak2 dlm kete kat area grik yng berbukit bukau dan gelap tu, ezoe komplen sakit bahu kanan. tuk sedapkan rasa, aku cakap, tersalah urat mase angkat rais kot..die cakap, xlaaa.....rase cam org dok tekan.pas die ckp cmtu je, terus aku pun diam....mulut kumat kamit bace ayat kursi segala bagai...tp yang meletops nye, kat dlm kete, kemain lagu raya siti nurhaliza dok berkumandang...hahhaha...kalu tutup kang, sunyi sepi lak..cd ayat Quran xde laa plak...haishhh!!....aku pun rase, "bende" tu pun kompius kot nak dengar ayat kursi ke lagi siti...hhahahaha.. jalan sgtlaa berkabus dan byk kete terbabas. nak benti tlg, memang xbrani..kang kene sergah ngan bende lain...sepanjang jln aku asyik astagfirullahhalazim je..bile aku berisgtifar cmtu, ezoe tau musti aku nmpk bende bukan bukan xpun xcident. smpai jertih dlm kul 430am. done raye kedua aku.


3rd ~ 5th raya, aku memang kelam kelibut. tetamu xputus2 datang rumah mertua aku..letih bai..tapi atas dasar menantu terbaik, ewahh!!!aku pun berkhidmat secara dedikasi...wahahahah...mlm raya ke 5, aku dah gerak blk kl.ezoe keje jumaatnye. LPT ke jabor ke muktafibillah jalan sume ok.cume jabor  ke atas tu cam jubor jebon je jln.teruk gile.gangnam style dah aku dlm kete. terlompat lompat sebab jalan tak rata dan berlubang.huisshh!!!

6th raya aku dah di keyell kembali ketugasan seperti biasa....ahad mlm naik train kul 11 mlm smpai penang kul 640 pg.memang cantik sgtlaa aku terkejar kejar g keje.nasib xmerah yuuu!!!...nak mintak tolong org punch pun xleh sbb skolah aku moden sgt, pakai thumb print!!!caitt!!...





No comments:

klik..klik..")