Followers

Thursday, August 2, 2012

marble cheese choc moist cake



wahahahhahaha...nama nak panjang aje...kalu Nur nak Nurul lagi..kalu ahmad nak mohamad lagi..gitulaa juga ngan name kek aku ni.dah cheese, nak letak choc jugak..dah tu marble xnak buang siap topup moist lagi...kan senang kalu letak marble cake aje??lantak laa  ingredients die ape pun..janji cake..ahakzzzzz..lumrah manusia nak berlebihan aje janji gahh!!!ehhhh...hahahahahah


ok ok..resipi ini aku amik dari blog mane ntah....lugieamir xsilap..lupa sudah.sebab dah amat lapukkkkkkkkkkkkkkk....kira kalu makan, bukan lagi jadi baja organik dah..silap silap, buah hasil baja organik dah leh pasarkan....ehhh!!!yuckxxxxxxxxx....jijisssssss..=)

tapi jangan xcube k??memang rase die sedap..moist sgt...mabeless laa...aku wat satu portion, rerakan taulan kate sikit...eh ehh....tu kira dah rajin aku baking baking ok..lame dah xbaking ni, sebab ade potluck, aku kene wat dessert,so aku wat laa cake ni...


MARBLE CHEESE CHOC MOIST CAKE

bebahan :

bahan A :
  • 180g butter
  • 20g serbuk koko**
  • 170g gula castor
  • 3 bj telur
  • 120g  self raising flour / superfine**
  • 1 sk serbuk penaik**
  • **bahan diayak**
bahan B:
  • 250g cream cheese
  • 60g gula castor
  • 1sk esen vanila
  • 1 bj telur

kekdahnya :
  • balun kuat2 butter ngan gula smpai kembang.agak gagah, balun guna tgn, kalu lemah cam aku, baik guna mixer..")
  • masukkan telur sebiji demi sebiji.disarankan pecah dlm mangkuk lain seblum masuk dlm adunan. kalu tak, memang MANGKUK btol laa kalu tetb telur ketiga adalah telur busukk!!!memang sile laa wat adunan baru.
  • masukkan bahan ayakkan dengan hanya menggunakan spatula.gaul rata.
  • dalam bekas yang pukul cream cheese ngan gula hingga kembang.
  • masukan telur dan esen vanila.pukul lagi smpai kembang gak.
  • sebelum masukkan adunan, griskan loyang ngan butter.
  • masukkan adunan ikut suke hati agar jadi marble.**kalu xpandai buat marble, leh je buat layer by layer.
  • tutup ngan aluminium foil sebelum kukus. kukus dlm sejam camtu or hingga masak.
  • kalu nak bakar, bakar pada suhu 170c selama lebih kurang 45minit atau hingga masak..

kek kat atas tu aku kukus...kukus memang meletopsss!!!!!sile cube..xrugii!!...sedap terlampau!!..ehh...tQ kepada lugieamir~


No comments:

klik..klik..")