Followers

Tuesday, May 21, 2013

rezeki ....

assalamualaikum..................................


rezeki.....ah aha..ahah...dun speko speko ok!!blum preggy...masih belum sampai rezeki itu untuk aku dan ezoe....rezeki Allah bukan hanya mengenai anak semata-mata..mungkin rezeki aku lebih kepada kerjaya....Alhamdulillah, sudah berkali kali aku dioffer sebagai JU (jurulatih utama)....itu rezeki namanya. ya!!tiada kenaikan gaji cuma extra elaun/claim...extra bebanan kerja...extra komitmen...Namun, hati telah tekad setiap kali menolak tawaran...sebahagian hati berkata..ini peluang aku untuk maju dalam kerjaya...namunnnnnnnnnnnn..ada yang lebih memerlukan perhatian...

bukan aku menolak rezeki...sungguhh!!namun, aku memilih untuk mengutamakan keluarga. keluarga kecil aku masih hura-hara..sorang di penang, sorang di ampang...hujung minggu peluang untuk berjumpa..andai aku menerima offer sebagai JU, mungkin hujung minggu perlu dikorbankan untuk ceramah/perkongsian ilmu di sekolah lain..tidakk!!!!ezoe perlu diberi perhatian..sapa tak takut weyy laki cari lain kalu bini membizi je...ehh!!mintak jauhlaa....
aku tak nak bila aku dihantar berkursus, aku dibonding dalam tempoh paling kurang setahun kehadapan..cukuplah hmpir 3tahun keluarga kecil aku perlu berjauhan...rezeki Allah akan tiba juga di kala lain..pada aku, tak perlu mengejar rezeki yang kita tidak mampu memberi komitmen. mungkin orang lain yang lebih layak menerimanya. bukan nama yang ku kejarkan..kepuasan diri itu lebih aku titikberatkan...

berulang kali rezeki untuk menambah pendapatan sebagai guru tuisyen aku terima.......
sapa taknak duit lebih?????tipusss laa kalu xnak...tapi aku taknak hanya hangat hangat taik ayam hanya kerana kejarkan imbuhan..komitmen yang aku pentingkan..tidak sanggup aku mempertaruhkan wang ibubapa murid murid yang mungkin perlu kerja siang malam bagi membolehkan anak mereka mengikuti kelas tuisyen...

cukuplaa sekadar komitmen sebagai guru kelas tambahan..ya!!!mungkin tidak setinggi mana claim yang aku dapat, tapi itu adalah sesuai dengan komitmen aku hanya seminggu sekali mengajar...oklaa tu!!nak lelebih..sila rajin bekerja!!!bila tiba masanya, aku pasti tidak lagi menolak rezeki yang datang..andai Allah masih mentakdirkan rezeki aku masih ada di masa mendatang...aminnnn!!!


***oh yehh!!cuti sudah hampir.....marilah bersedia untuk membuat marathon penang --kl--terengganu - kl.....=)

No comments:

klik..klik..")