Followers

Monday, April 28, 2014

kisah benar

assalamualaikum...


menulis berdasarkan pengalaman sendiri...=)

aku pengguna tegar pengankutan awam..kalu bukan keretapi, sahih bus. teman idoklaa kaya nau semedang naik flight. jadi, sebagai penduduk marhain, bus dan keretapi murah..**murah pun, menconggak gak tetiap bulan bagi cukup nak travel...uhukkuhukkk

bila bercakap tentang pengangkutan awam, aku paling menyampah bila ulat ulat tiket bersepah sepah dna menghimpit time beli tiket sebab itu aku prefer KTM berbanding bas.biar lambat, tapi perkhidmatan memuaskan.

2 minggu lepas, aku amukan dekat fb.. first time tulis panjang berjela dekat status





itu hanya suku kejadian yang menyebabkan aku geram.. lagi sadis, kau bayangkan ada sorg penumpang kene duduk dekat krusi kecik tepi tangga all da way dari pudu ke penang. walhal harga sama gak die bayar. kalu kene dekat aku sahih aku melenting. adakala, jangan dicabar org yang diam..makin diam, makin bahaya.. sekali kene sembur...memang naya!!

lepas kuar dari hentian duta..aku ingat tamatla penderitaan
tapi tidak adinda adinda sekali.. drebar berhenti rehat dekat utc gopeng. berbulu aku dalam bus bila rehat lebih dari sejam..sejam baiii!! menunggu ake dah dekat 4 jam.. jalan kaki pun aku dah smpai penang kot. 
rasa cam nak melantun lantun biijik mata aku tengok drebar g SHOPPING keperluan rumah seperti beras, tisu, biskut kering dan blaa blaa blaaa dekat mydin..padanlaa berbulu aku tunggu dlm bas. tapi bendul gak aku, tak amik pic sebagai bukti!! tak salah nk shopping kalu 30minit..sbb dah nama pun benti rehat..ikut sukalaa nak mkn ke shopping ke..tido ke..
tapi kalu dah sejam lebih, kau dah kenapa????ingat rombongan cik kiah p shopping naik bas beramai ramai???

finally, aku amik keputusan untuk report kepada SPAD dan alhamdulillah a a respon yang baik dari dorg. harap ada penambahbaikan ..majulah perkhidmatan awam untuk pengguna setia seperti saya!!..ehhh tetiba...=)

No comments:

klik..klik..")