Followers

Tuesday, August 23, 2011

doubletree by hilton

location : doubletree by hilton (alaa...kat jln tun razak tu....)
price : rm98.00++

hukkaloohhh!! mahal nk mampuh rege buffet ramadhan...tp memandangkan free...wa sebatt~~....")...last sunday, (21.8) de makan - makan by ezoe's company....fully sponsored. kalu hangkut anak pun, company die tanggung...bini apatah lagi...so, big applause to da owner of ARC PARTNERSHIP..sgt sgt down to earth ok boss die ..siap datang round meje kteorg tnya...meja u'olls da kanak2 ?.....mau je jawab kat sini....ade cik..in da making...=)die tgh bedak duit raye hokeyy....dah laa kasi makan kat kepada bini yang sah2 bukan keje kat situ...nak lak dari penang...huh!!komfem murah rezki bossss~..")



nak kate food review pun idoklaa sgt..sbb aku blogger yang malas alah nk mengambil gambar. aci tolak2 ezoe tuk pakse die g tawaf amik gambar....nak nak plak...skrg mmg dah xde camera.huhh!!xcool ok blogger xde camera..so..1st target tuk kasi nmpk hasil keje keras aku, CAMERA seketul...=)xnk yang besar..yang muat2 handbag aku udah...LUMIx gf3 keeeeeeeeeeeee~...=P

ok..back to da story...pic ni pun aku grab die photoG malam tu..encik HAFIDZ FADILLAH. credit to him...so far...mmmg makanan masyaALLAH,VARIETY hamat....

de 3 jenis cuisine mlm tu..malay, chinese n indian cuisine....xsume makanan aku dpt rase...
mgkn sbb kesuntukan mase n perut dah xbape anjal....(lately aku asyk nk muntah n headache berterusan) makanya, badan susut hampir 4 kgs.....owhh!!xnmpk beda pun....=((((((((

kalu malay cuisinie tu, leh laa nmpk satay ade..kambing bakar ade....rusa panggang adee....ruse sedap!!..kamben, xkick okk!!....lauk pauk yang de dlm 10 jenis n ayam percikk yang sedap!!variety of kerabussss.... segala jenis koey teow..k.teow sup ade, ari ade..kauh ade...tomyam ade dan sgalenye laa........bubur lambuk harus ade..........

kalu kat indian cuisine, ade laa capati..tandori dan blaa blaa...bhgian ni aku xbape terjah...sbb kat PENANG pun lagi senang nk dapat!!

tp kalu kat chinese cuisine...mmg terbaeekk!!!de ketam n mussel yang die masak alaa2 mengikat slera tuk nk makan berkali2...malangnye, pas aku blk dr solat..licin udahh!!naseb ezoe tglkan sket bhgian ketam tuk bini die...=P..dim sum pun ade...itik panggang pun adeeeeeeeeee

mussel n oyster tu fresh sume hade laa....not my fav....mkn laa seketul dua....minuman??de dlm 5 jenis laa...cincau laa, teh bunge laa...air jagung....bla blaa...tp part dessert ni aku rase kurenggggg hamat!!...puding nan hado...cizz kek nan hadooo.....jelly pun nan hadooo.....kuih muih je n kurma...mmg xbestt!! tp buah byk la pilihan... tembikai, limau bali, apple..bla..blaa.....
ais kacang die TERBAEKK!!...ice cream??...ezoe y amikkan tuk aku..maka, xtaulaa ape brand..tp pade pendapat aku...bukan laa brand haagen dazz mahupun BR...so...mgkn eskrem xde brand...owhh!!makan di hotel green laurel penang mgkn lebih berbaloi...=)

so far...pada aku..oklaa...sbb mkn free kan..oklaaa.....xlaa ralat sgt...
**psttt..sedangkan hotel pun masak masin...inikan pula aku yang sah2 bukan bertaraf chef..=)

sum piccs....=)




owhh!!de gak pic kami laki bini...=)
credit to mr hafidz fadillah..=P



***ni plg terbaik laa...sbb ni je satu2 nye buffet kami g...kalu tahun2 sblumnye...sekurangnye, 2 hotel gak laa kami jejak tuk berbuka....PERKEMBANGAN yang SEHAT..=P

No comments:

klik..klik..")