Followers

Thursday, August 25, 2011

mood raya

note : entry tanpa gambar...=)


it's almost skewl holiday mehh!!..couple days nak raye....owh mehh!!terengganu dis year....preparation tuk raye??part kuih raye??..for sure...main tunjuk2 je...=)n tunjuk pun care terhormat okeyy!!idoklaa aci pointing sesedap rase.....musti makan tester dlu....
ape aku bli tuk raye??....miahahaha....kukis dlm 2-3 jenis je...assorted kukis 2 bekas je...kerepek bawang merveles dar perlis, 20 bungkuih(pelahap bunyinye)...bungkus kecik je dik noon..sebungkus 3rgt....mau bedak umah mak sedara sume...kuih sepit 2 bekas...satu umah mak mentua..satu umah penang..umah ampang???kite kasi kidnap kukis dari rumah yakni mertua dan bonda..muahahaha...=)


baju raye??last time..we decided to go for our solemnization attire...last 2 weeks, mak mentua kate theme warne biru...aiyokk!!budget raye tuk baju xde....aku lak badan keluaran spesel..bukan senang nk rembat kat butik2...godek2 gobok baju..nahh!!jumpe gak kau...baju kain bunge timbul tahun lepas punye..masih cun..pakai pun kurang dr 5x aku rase..google entry lame kot2 baju tu pernah terpamer kat sini..nan hadoooo.....so.....konfem aku wat baju raye ....kalu kat FB, bercambah gak pic  ngan baju ni...muahahamuahaha...


"eh, bukan ke penah ko pakai baju ni??..baju tahun lepas ye??"


taktala kuar kate2 hikmat ni dari mulut orang perseorangan....cara nk counter attack??


"eh??ko prasan ekk??mungkin sbb aku ni dekat ngan jiwa ko..
makanya, sume baju aku ko telek..=P"


masalahnye, berat ke ezoe..nan hado baju biru...makanya, kene carilaa tuk die...kalu ade pun...sendat....eh!sape kate ezoe gmox???aku sebat kang....cume ade muscle je, tu yang xmuat..")




ape kess duit sume simpan je...??adeeelaaa kess tersembunyi..=)..muahahaha...simpanan tuk mase depan....dlm duk pulun menabung tu......tup tup..terembat lak sepasang kasut raye...
mulenye ezoe je rembat...aku jeling je.....banyak duit nmpk.....timberland merah lak die rembat...aku jeling lagi...jeling lagi lajuuuu..........skali die ckp, ma xnk tgk kasut tu...**geleng je~~
skalu..sesaje hulur2 kaki tuk mengetest sandal ala2 hercules tu...berbelang warne wani...eh ehh!!comel plakk.....***ish ..ish.....jeling balik kat ezoe...ezoe angguk laju....owhh!!rembat gak tuk aku sepasang...makanya, sepasang timberlan kami rembat....
skali ezoe sound...ehh!!pasal ma nye timber lg mahal pade pa.....**lalalalalaalalala
timber aku rm339 ezoe nye rm309...hukalohh!!beza xjauh pun...lain laa saye rembat SF ke TODS ke...muahahaha......**sooo not cik iman..im not goin to spend sumthin not worth at all...kasut riban-riban??..idok sior laa teman..terpulang kepada hak individu..")...
**timber kami tu pun ade less ok....total for both shoes less than 400..oklaa...rembat mase isetan member day card sale kat klcc tu dik noon ....kasut raye lak kot gamaknye..miahahaha






ezoe awl2 lagi dah hantar kete g service...xnk berebut last min nk g service...nak pulak opis die depan ngan service centre...mudah baii!!...tinggal kete...lari2 anak blk opis..=P..muahahaha...beribu2 km dah kete tu menggembara...ni nk blk kmpung lak....ok!!meh amik culculator and do sum maths....ezoe dr kl blk penang amik aku,  dlm 350km(kl-penang) pastu dari penang lak kami blk terengganu , dlm 500km aku agak....pastu dari tganu blk kg sedara die kat klate dlm 60km ..pergi blk dalm 120 kmlaa....pastu raye ke2...blk pennag lak dari tganu...so, another 500km....pastu..nk ezoe nk blk kl dari penang, another 350km.....totall???nah kauu!!error calculator aku...muahahaha....berbaloi melenjan kete putih salju tu...2000km kauu!!toll lagikkkk.....MINYAK laGikkKKKKKKKKKKKKKKKKKK.........owhh!!!sape kate aku kaye ngan bonus???rase lagi kayap adelaa...**bersyukurrrrrrrr..


xsabar lak nk tau cmne suasanaorg pantai timur smbut raye.takut pun ade...kang mak mentua soh wat nasi dagang??owhh noo!!die tau akuxhebat..xmungkin..tolong godek2 ye maa..=P..ape pun..tahun ni..budget makin bertambah...keluarga dah berpecah kepada 2 kelompok..kelompok utara dan kelompok pantai timur...dalam kelompok tu..berkecai lak sanak saudara....owhh!!ting..ting....ting....**rase jelaa ye ape yang kami mampu bagi...janji ikhlas..=)


ape pun....







SALAM AIDILFITRI DARI 
EZOE DAN CIK IMAN

**maaf kalu ade yang trase sepanjang penulisan aku...haitt!!


**hazab weyy jemm nanti...

2 comments:

Umie Aisya said...

terasa la jugak part SF tu.tp xpe sbb ikot kemampuan kan?muahahaha..

selamat hari raya iman&ezoe!
maap zahir batinn ;)

Anonymous said...

hahhaha kelakar lah cik iman...
xpe lahh raya ala kadar saje yg penting ada cik abang raya taun niii kan??

selamat hari raya ;)

klik..klik..")