Followers

Wednesday, March 6, 2013

hati ini

assalamualaikum.....................


hari ini hari kedua mc..skali sakit, memang teruk.....wajib dapat mc berkembar..huhuhu
tapiiiiiiiiii.................
orang luar kebiasaan nampak aku sebagai seorang yang independent..survivor...
tapi jauh di hati ini, orang tak tau aku berusaha kuat untuk kelihatan seperti ini.

seawal umur 18thn, aku blajar nun jauh di selatan tanah air...membuatkan aku mula belajar erti berdikari...xde hal laa tercangok kat hentian bas muar kul 530 pg...read me: awal pagi all alone!!..gamble amik bus.kekadang bas lompat...ade rezeki, jumpa kawan satu kolej...
takut???yes!!sebagai perempuan harus ada rasa takut...tapi???apa boleh buat..terpaksa....

dari situ aku mula berdikari.mula melakukan semuanya sendiri...adakala, seawal 5pg aku smpai di stesen keretapi, dalam gelap g ke parking lot...drive kete balik rumah... all alone!!
yup..takutt??Allah saja tau...bila orang tanya kan??tak takut ke??..aku hanya mampu tersenyum, pengalaman buatkan kita sedikit berani...

yup!!till now, aku masih terpaksa berdikari..walaupun setelah berkawen...

hati mana tak sedih, bila kekadang tgk suami datang jemput isteri kat tempat keje...
aku???jaranggggggggggggggggggg gile.mungkin sekali setahun...

hati mane tak sedih bila, terpaksa gagahkan diri walau sakit tuk ke klinik...
ezoe??jarang aku sakit bile dengan die........

menangis??yes i do!!memang banyak...terlalu banyak air mata yang jatuh tuk aku menjadi sekuat ini. seberani ini dan sebedikari ini...
apapun, aku yakin, pasti semua ini ada hikmahnya............

3 comments:

Umie Aisya said...

alala syahdunya.sabar ye iman.hari bahagia akan tiba jua.doa byk2 dpt dok skali ngn ezoe :)

cik iman said...

tq babe..=)aminn!!!

teh hajra said...

wow..cerita yang menusuk hati..hehehe

klik..klik..")