Followers

Friday, May 31, 2013

family vacation

assalamualaikum!!!!

hello holla...im back after agesssss...miaahahhahaha..ni pun sebab bersenang lenang dan berbahagia menikmati cuti....owhhh!!nikmat donniiaaa..=)as usual, permulaan cuti dimulakan dengan marathon keliling msia..=)bermula khamis selepas sekolah di penang, terus ke ampang..berehat barang 2-3 jam...memecut ke tganu untuk kenduri pada jumaat dan sabtu..yezza!!back to back kenduri di rumah mertua=)jumaat kenduri akikah. jemputan dlm 200++ dan sabtu, makan-makan untuk rombongan dari JB seramai 100 org...wallaaa!!!ahad, balik KL.sampai dalam kul 3pagi...ezoe keje kul 9..oklaa tu!!sempat charge jap....due to hectic weken, we decided to take a short gateway...selasa we headed to port dickson....


part of my family in law..kurang 2orang yang datang lewat sket n ezoe yang amik gambar

dekat fb ade picture yang aku upload menjadi tanda tanya orang..wahhh!!!tak sangka ramai tak tau yee....okeyy!!meh aku story mory percutian budget yang berbaloi. tidak perlu jauhh!!dekat sudahhh, port dickson...=) bila sebut PD, ramai orang asyik bercakap tentang avillion, thistle , lexis..blaa blaaa yang pada aku mahalll....yess!!worth for money dengan environment dia..and private pool die.tapi ade lagi yang aku rasa berbaloi and your can definately get at cheaper price..malahan boleh bawak berbondon bondon  kaum keluarga pada masa yang sama..=)


ok ok, tempat yang aku maksudkan ialah


kalu tak silap, dulunya di bawah pengurusan tiara beach resort sebelum di ambil alih best western


*



*




*





*
cer tengok environment dia..

part of their wetpark***for more pics, scroll down**
not bad huh???

aku mau cerita bab penginapan dulu..
rate suite die dalam 500++ with tix for their theme park kalu tak silap aku..and you can get around rm 300 kalu booking melalui agoda..
tapi leh masuk dalam 3 orang saje per room...bagaimana mau bawak berbondon -bondon ahli keluarga tanpa perlu berbelanja lebih??








yezza!!jawapannya ialah dengan menyewa dengan pemilik apartment persendirian di sini. untuk kemudahan dan kelengkapan seperti di atas, 2 bilik --1 queen bed and 2 single bed only at rm200 and rm250 during school holiday and weekend..leh masuk 10 orang**tapi bawa laa comforter sendiri=)..berbaloi kan???
unfortunely, harga rm250 without the access to theme park. kalu anda mahu, boleh beli melalui owner dengan harga yang murah, sekitar rm30 dengan 2kali access...=)
mana nak dapat contact person??
cer google and cari kat mudah..mudah kan??hahahhahha


pada aku, theme park die sesuai untuk kanak - kanak je...slide untuk dewasa ada seketul je kot.takat berenang nak bayar rm30, baik g berenang kat pantai..ye dakk??? tapi highly recommended tuk family trip yang ramai toddler.. 






ehh!!boleh pergi sangatlaa pada aku dengan harga cenggini...mungkin lokasi dia agak jauh dari teluk kemang, tapi dekat dengan extreme park and golf club.. extreme park???best best!!ada go kart, atv, archery, paint ball..aku sempat naik go kart lepas lama mengidam...bertahun dah kot xnaik..huhuhuh
owhh!!tu mungkin di siaran lain aku cerita.....hehhehe..neway!!hepi holiday kepada yang berkenaan..=)

pic ini adalah tiada kene mengena dengan cerita di atas..hahahhahahaah
**pp gebu dedua orang berlaga-laga..aku bantai gelak tak benti tengok pic ni****


3 comments:

aimi1513_turtle said...

yela macik kalo x belaga x muat camera ok...hahaha......*****ikhlas dr sy cik ami...eekekeke

aimi1513_turtle said...

yela macik kalo x belaga x muat camera ok...hahaha......*****ikhlas dr sy cik ami...eekekeke

cik iman said...

benggong!!hahhaahahah

klik..klik..")