Followers

Tuesday, July 24, 2012

port makan area ampang

***pictures :credited to googless
assalamualaikum..

meh rapat meh dekat. kalau gamak bulan posa ni xtahan nafsu mata. sila tutup sebelum anda menunding jari ke empunya sebagai penyebab keciciran puasa di tengah jalan..opstt!!!aku sekadar berkongsi, port makan best dengan kesedapan setaraf 5* pada harga ma-ei-den. ehh!!!hahahahahahah..

ni sekitar area ampang jelaaa.sebab tu tempat bertafakur, bertayamum dan beristinjak aku ngan ezoe. xmo xmo share kedai 5* hebat- hebat, juz gerai dan kiosk dan kedai yang murah tuk org bersederhana cam aku...janji sedap dan bersih, wa balunnn!!!!xde hall....sebab aku ni kekdg memang malas masak. 



#1: burger bakar abang burn, dagang avenue

aku rasa macam dah trend laa plak burger bakar ni.bersepah lak ehh!!..area taman dagang je de 2 ketul lebih kurang mengadap - mengadap dah portnya. pada aku, burger die ok. leh terima tekak tp nak ulang sebulan sekali, mgkn tak kot.cukup padat dah badan aku ni ngan lemak tepu kalis bakar..=)


kalu portion macam ni, xsalah aku dlm 30rgt kot.ko leh share somi isteri.kalu buruk lantak sangat, xpelaa baham sensorang. aku mkn yang set single pun, 2 hari terbelahak dok bau burger je.ewww~~~burger bakar ni taste die berbeza mengikut tempat. bagi aku. leh mkn tp laa best sangat.setgh tahun sekali xde. bab beratur nak bli tu banyak hall sgtt!!!




#2 : satay station ampang

ni xyah share pun aku rase ramai yang tau kan??tp aku dah jumpe port baru sate sedap.sini dlu kuah die ok...tp skrg kualiti makin berkurangan. kalu nk choice byk sket, g ampang waterfront. memang besarr satay station die



mee bonda..ni pun speciality satay station.aku manusia yang memang xmakan mee rasanya tak layak komen.tp ezoe kate oklaa...sedap..tp kekadang tu lari gak raseee die...


#3 : haji sharin low, jalan ampang.



tekak aku ni selera chinese food sket.ntahlaa....memang sukelaa..esp kalu dim sum.**gulppp..telan air liuq dahhh***..tp restoran hj sharin low ni antara yang terbaik selain de templer. harga die agak mahal...tp rase die meletopss....memang bestlaaaaa..





#4 : roti naan depan ampang point sebelah empire furniture



ni memang naan terbaik di ampang.kiosk je.bukan kedai mamak. lokasi die bertentangan ampang point bersebelahan empire furniture. seryesly ramai hokeyy!!!segala warga ada..negro, arab omputeh pun ade.memang style laa...garlic butter naan terbaikk!!aku sukee
psttt!!lisa surihani pun makan sini ok. lisa hokeyy!!! siap instragram lg pic kedai ni..xcaye??ce follow ista die...hahahahaha....





#5 : asam pedas kiosk komando, taman dagang



ni satu lagi terbaik. asam pedas die best. ezoe yang org tganu tu pun suke makan asam pedas die..satu periuk claypot cmtu dalm 7 ringgit je.set die nasi skali ngan telur masin n ulam.cukup je lauk cmtu!!aku hiruppp je kuah tu..tersedak, tersembur..blakang kira..hahahaah



oklaa..xlarat menulis banyak bab makanan ni. kang aku berkomplot lak mkn belakang tirai....ehhh!!!!!=)

No comments:

klik..klik..")