Followers

Tuesday, October 30, 2012

#1 :pengajaran

assalamualaikum...

saje je nak cerita cerita..tapi cerita ini adalah kisah benar. khusus sebagai pengajaran tanpa ade niat nak memerli..ehh!!**janjitaktipu**

ni kisah berbulan gak..aku tengok sendiri tapi tidak mengalaminya.
kisah ni berlaku dekat e@curve.almaklum, tempat berjoging setiap bulan.hahahahaha..
time ni sedap lepaking dengan kawan ezoe dekat kennyrogers.

bile laki berjumpa kawan, bersedialaa menjadi tugu negara.**kalu ade wify dorang baru rancak sket!!..kebetulan time tu aku memang memandang ke arah sorang ibu bersama bayi dalam stroller.aku yakin bayi tu 3bulan kebawah..masih merah.mungkin mak die chinese..sebab melayu pun dah cam chinese rupa dan pakaian zaman skrg ni..ehh!!!

si ibu ni shopping sakan smpai xcukup tangan nak galas handbag, galas diaper bag , shopping bag, blaaa blaa...mungkin untuk memudahkan keadaan, si ibu ni pun menyangkutlaa segala mak nenek barang kat stroller baby tu dan berpusing ke belakang.dalam beberapa minit, stroller tu terangkat ke belakang.tayar depan stroller dah ke atas..**eh paham ke ayat aku ni???***....dalam erti kata lain, kepala baby tu terhempas ats lantai. no no terhempas macam aku mengezejeret sgt..mksudnya, kepala baby terhentak atas lantai.aku rase head rest kat stroller tu xlaa tebal.nangis kuat gile baby tu.aku yang dari jauh dah menjerit.terkejut laki aku!!weyy!!baby kot...sangat fragile ok!!...

kesimpulan, jgn sangkut bagai nak rak kat handle stroller tu. baik quinny ke, chombi ke, maclaren ke ape ke....aku rase, main purpose bli stroller adelah tuk bawak anak bukan nak sangkut barang..so, ini adalah pengajaran untuk aku jugak!!!harap aku boleh jadikan kisah ini sebagai panduan bile ade anak nanti..haitt!!!..=)


2 comments:

Umie Aisya said...

Adoi siannya anak!!seb baik stroller aku xde tmpt sangkut.huhu

cik iman said...

tau xpe...memang kesina gile laa baby tu....sure sakit..kite yang tua ni kalu jatuh kepala dulu pun mau bengong gak...

klik..klik..")