Followers

Monday, October 8, 2012

emosi...

assalamualaikum......
entry dah molek bebenor dengan salam...
nak memekak, xtau kat mane...nak menjerit, takut malu sendiri...pendam dan simpan, yES thats absolutely me. selalu aku meroyan kat blog , kat fb memang jarang nak mencanak cerita emosi sendiri.kalu nak kutuk orang, lagi aku jarangggggggggg kat fb**baik laa kunun**...bukan, sebab takut kalu mengutuk org kat fb, spoloh kali ganda orang baik punye duk mengutuk kat blkg......tp satu bab aku nak emo kan...**benci wey dengan dean kat masterchef.ahakzz..sudah tamat disitu

berbalik pada topik asal, emosi!xtau kenapa, aku sangat badigol kalu nak bercakap.kalu menulis, oklaaa....so so je.tu heran nape aku dpt title fulltime emcee kat skolah.hurmmmmmmmmm....kalu aku bercakap, sama ada orang xpaham aku ckp, atau pun orang salah tafsir.tu je....n normally,dorang salah tafsir. sama ada bahasa msia ni terlalu complicated ataupun aku yang badigol xreti nak susun ayat. rasanya option no2.cintailah bahasa kita..ehh!!


alhamdulillah, sebadigol aku nk bercakap, murid murid paham.sebab itu aku sinonim ngan pendidikan khas.tahap susun atur bahasa sgtlaa mild..ehh!!owhh!!bantulah aku supaya keadaan menjadi lebih baik.komunikasi sangat penting. 
sungguh sentap jiwa ini  bila mana

niat hati untuk meluahkan pendapat disalahtafsir
niat hati untuk membaiki keadaan, menjadi lebih keruh
niat hati untuk bercerita, disalah erti untuk merungut
niat hati untuk prihatin, disalah erti untuk bizibodi


arghhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!
aku akui, atas faktor aku kurang bijak menyusun ayat, aku lebih gemar melakukannya melalui tindakan. sesekali menghantar hadiah walau bukan hari-hari istimewa, sekadar seprais..sesekali cuba masak mkanan favourite tp jahanam rasenye!..sesekali cube tampil menawan, tp badan gendut, jgn berangan!!owhh.....serba tak kena semuanya

sesungguhnya!cubelaa memahami diri insan lain.percayalah, setiap orang mempunyai tanggapan, persepsi, hala tuju pemikiran yang berbeza...jgn mudah membuat kesimpulan, try to giv sum space for analysis instead jump to da conclusion.try tu think out of boz cuz not all ppl thinks da same way u did..try to accept other point of view instead assume they r rubbish..

human being is complicated dats why pencil comes with eraser n keyboard with delete button.
hopping all those misunderstanding end up with gud things.sesungguhnya, lelaki dan perempuan saling melengkapi..
emosi~..uhuk..uhuk..uhukkkkkkkkkkkkkkkkkk

No comments:

klik..klik..")