Followers

Sunday, October 14, 2012

lumrah manusia

assalamualaikum...

rentetan emosi kekalutan susunan kata, tetiba ada satu kisah aku ingin kongsikan....
kisah ini kisah benar...benar benar terjadi kepada diri sendiri..

berberapa bulan lalu, aku sekali lagi mendapat kecederaan di kaki. bukan terseliuh mahupun terjatuh, tapi terkena gigitan haiwan/binatang/serangga berbisa..gagal diketahui statusnya.
lalu, kaki membengkak dengan jayanya.seminggu sebelum raya. yup!!dengan jayanya, aku diberi cuti 4hari, tapi atas faktor tanggungjawab, aku mintak discount doc 2 hari je mc..banyak perlu disetelkan tuk cuti raya. doc pun stuju, dan sempat warning, kalu u paksa diri, n ur kaki getting worst, saye terpakse admit u ke hospital sebab bisa dah masuk dlm darah...nanti u  raya kat hospital nak??...otherwise, another 2days, dtg and smbung mc...baik kan doc kasi aku gigil pale lutut??
sebab ape aku perlu gagahkan diri ke skolah??sebab aku handle satu projek.aku ketua kepada projek tersebut.adilkah ketua bersenang lenang di rumah dah anak buah menjalankan kerja bagi pihak??bagi aku tidak...jadi, supaya kesakitan ini tidak disalah tafsir sebagai malas n ngade ngade xnak keje, aku upload pic kebengkakan kaki aku. alhamdulillah, rakan keje faham keadaann kaki aku yang memang mengebom.bukan seluruh kaki berbulu aku ni aku upload...tidakkkkkkkk!!hanya area dari pangkal kaki ke bawah, tu pun hjg2 je sbb nak kasi kawan aku nmpk..henfon canggih sgt smpai xleh mms kan???
**atas faktor tertentu, pic kaki mengebom aku xleh upload...siap dah delete pic kat fb...

kenapa anda upload pic kaki??
supaya rakan dpt lihat fakta sebenar dan bukan beranggapan saya culas bekerja

itu niat aku mengupload pic kaki, tp ada sorang hamba ALLAH ini telah mengsalahtafsir niat aku dengan beranggapan aku mahu mempertontonkan kepada orang ramai kaki aku dan meraih simpati.

"napa upload pic kaki tu??tau x kaki tu adalah aurat??sebab tu perempuan kena pakai stokin"

gluppp!!!tertelan air liur aku tetibe kene sound cmtu.yes, u r absolutely right.tp, cara menegur perlula berhemah..berbalik kepada susunan ayat.susunan frasa yang betul membuatkan teguran yang kasar terdengar sap sap soi je.....angin bayuu je kat telinga ni...tp kalu cakap lembut pun, frasa cam melengking-lengking bhasa nya, memang nk kene ganyanglaa mulut tu..ehh!!

seee.........betapa pentingnya berbhasa.betapa penitngnya kita mengetahui duduk perkara sebenar sebelum menerjah. sesungguhnya kita bukan dilahirkan untuk terus mengetahui apa kata hati orang lain..apa kata pemikiran orang lain.cube bertanya, cube berfikir positif...

mulanya, memang nk amukkan gak aku.tp memang btol teguran die.so, ezoe ckp, take it from +ve side.cuma, manusia memang susah menerima teguran.dats it!!.aku susah nak berbhasa tp mudah menjadi pendengar yang setia..eh???


No comments:

klik..klik..")